1 maart 2016 - een nieuwe maand...

Hier zijn we weer met een nieuwe Matti-update! 

Ik denk dat ik vanaf nu gewoon mijn updates telkens hierop plaats en ze dan ga delen op mijn smoelenboekje... Alhoewel het ook niet zóveel extra werk is om al mijn persoonlijke vriendjes die al 2 weken op de eerste rij staan om ons en Matti te ondersteunen, te blijven inlichten via Facebook. Maar dan misschien met een beknoptere versie... ;-)

Vandaag was hij weer een beetje "wakkerder". Oogjes meer open, maar wel vrij gespannen - daar krijgt hij nu ook iets voor zodat het voor hem comfortabeler is...
De EEG van gisteren toont een basale hersenactiviteit, wat blijkbaar goed is, en hier en daar lichte prikkels van epilepsie dus hiervoor wordt hij nu ook behandeld... Het viel ons vandaag ook op dat hij geen enkele keer gegeeuwd heeft en das ook een goed teken, zeggen ze! 

Morgennamiddag de nieuwe NMR dus duimeeeen!!!!

Ik kreeg vandaag ook telefoon van enkele kranten... Ze hadden blijkbaar, net als velen van jullie, mijn blog gevonden en waren ook behoorlijk aangedaan van ons verhaal. We twijfelden eventjes om effectief toe te geven aan de pers, vooral dan omdat we geen stenen naar de verkeerde personen willen smijten, en ook omdat we niet willen dat mensen beginnen denken dat we mediageil zouden zijn ofzo... Onze zoon staat hier nog steeds centraal in het verhaal, maar we vinden het wel "leuk" dat iedereen nu ons verhaal zal kennen, en vooral hopen we dat er op die manier effectief iets zal veranderen aan de manier van aanpakken op een spoedafdeling, want ik ben ervan overtuigd dat het niet alleen in Damiaan spaak loopt... 

Ons Mattitje kan er helaas niet meer door geholpen worden, maar in de toekomst zullen er zo hopelijk geen dingen meer gebeuren!!!




Reacties

Anoniem zei…
Heel veel moed hoor! De machteloosheid en onzekerheid is moordend ..... . Het is en blijft onwezenlijk en toch gebeurt het .... Vreselijk. Hopelijk wordt jullie ventje snel weer beter.
UZ Gent is top voor Matti, zusje en ook voor jullie ouders - je w er goed opgevangen.
Wees sterk voor jullie kids en twijfel niet aan jezelf of aan de beslissingen die jullie nemen.
Een welgemeende warme knuffel x
ilse zei…
heb al vaak gezegd dat de dienst spoedgevallen anders zou moeten noemen... het kan rap gaan maar ik erger me blauw als ik met m'n kind naar daar ga om bvb half zeven savonds en ze pas om tien uur de pediater opbellen. da's meer dan drie uur, je gaat toch niet naar spoedgevallen omdat je denkt dat het niets is he.... en zeker al niet met je kind. dat jullie dit nu moeten meemaken omdat ze dit onderschat hebben is echt heel heel erg. dat het vaak een stagiair dokter is die de ernst van de situatie moet inschatten om dan al dan niet welke arts ook te verwittigen, is eigenlijk niet correct. vaak wordt er ook van uit gegaan dat ouders komen met een kind uit overbezorgdheid, worden ze niet au serieux genomen. 't wil toch niet zeggen omdat je kind net op dat moment geen symptomen vertoont het niks heeft... moesten ze daar al es vanuit gaan dat elk bezoek aan spoed een serieus bezoek is, eentje met een reden, want laat ons nu eerlijk zijn, wie gaat er voor z'n plezier naar een ziekenhuis, naar spoed en zeker met een klein kind?
maar ik wens jullie heel veel sterkte, hoop dat de kleine matti z'n scan straks goed is of toch op z'n minst positief, en dat hij kan wakker worden, dat hij terug naar huis kan komen...
Unknown zei…
Zo mooi geschreven,zo ontroerend,een krop in mijn keel en tranen in mijn ogen.xxx hou de moed erin xxx ��
Kristien zei…
Ik ken jullie niet, en jullie kennen mij uiteraard ook niet, maar jullie verhaal raakt me diep.
En daarom wil ik jullie via deze weg laten weten dat ik heel hard zal duimen dat alles in orde mag komen met Matti (en de rest van het gezin en familie, want het weegt op zovele mensen hé).
Nog veel moed en sterkte gewenst !!!
Unknown zei…
Ik wens jullie vele sterkte toe me matti en dat jullie klein manneke snel beter wordt xx
Unknown zei…
Ik volg al je updates op de voet, heb denk ik nog nooit zoveel m'n FB bekeken, hoe je dit geschreven hebt vraagt veel moed en t is ontroerend mooi geschreven, tranen stromen als je dit allemaal leest wat moet het dan voor jullie niet zijn, ik hoop en ik duim zo hard voor jullie kleine sterke jongen, dikke knuffels voor jullie allemaal 😘 x
Anja zei…
Beste Tamara en Arn,
Zo een 22 jaar geleden beleefden we ook zo een gruwel, weliswaar waar met als oorzaak een auto ongeval maar kregen hetzelfde te horen van de dokters in het UZ GENT!
Ik verzeker je matti is in goeie handen en zal er de beste zorgen krijgen.
Van jou vind ik het ongelooflijk dat je je verdriet op zo een manier kan verwerken door dit neer te schrijven !
Ik wens jullie en Matti het allerbeste en een spoedig herstel dat hij vlug beter mag worden .
DAT JULLIE VEEL STEUN BIJ ELKAAR MOGEN VINDEN !



Anoniem zei…
Beste Tamara en Arn,
Zo een 22 jaar geleden beleefden we ook zo een gruwel, weliswaar waar met als oorzaak een auto ongeval maar kregen hetzelfde te horen van de dokters in het UZ GENT!
Ik verzeker je matti is in goeie handen en zal er de beste zorgen krijgen.
Van jou vind ik het ongelooflijk dat je je verdriet op zo een manier kan verwerken door dit neer te schrijven !
Ik wens jullie en Matti het allerbeste en een spoedig herstel dat hij vlug beter mag worden .
DAT JULLIE VEEL STEUN BIJ ELKAAR MOGEN VINDEN !
prutske zei…
Ook wij leven oprecht met jullie mee, zulke dingen zouden niet mogen gebeuren.Door de laksheid van iemand anders kan je leven helemaal overhoop gegooid worden. Dikke chapeau hoe jullie er mee proberen om te gaan. We hopen op spoedig beterschap voor de kleine Matti en weten dat jullie in goede handen zijn in het UZ GENT. Veel sterkte voor jullie in deze moeilijke dagen
Daniel zei…
Beste,

ik vind het heel erg wat er gebeurd is met Matti.
Laat u niet afschepen door de "ombudsdienst" van AZ Damiaan. Ze gaan waarschijnlijk afkomen met "we gaan ons personeel extra opleiding geven" of zo. Wij wonen in Bredene en als we naar spoed gaan rijden we met plezier verder naar het Serruys ziekenhuis die verder ligt dan AZ Damiaan. Nooit en ik mag nog doodbloeden ga ik nog naar spoed in Damiaan.

Zet de nodige stappen en laat je dus zeker niet met een kluitje in het riet sturen.

Mijn vrouw verloor tijdens haar zwangerschap (in de eerste 3 mndn) ook eens heel veel bloed. Wij naar Damiaan en (zoals in uw verhaal) ook heel lang moeten wachten voor mevrouw aan receptie reageerde. Dan stuurden ze ons gewoon weg omdat onze gynaecoloog van ander ziekenhuis was!!?? Ze zijn daar gestoord. Knettergek. Uiteindelijk was het niet erg van mijn vrouw maar dat weten ze niet op voorhand.

Ik vind het heel erg voor u. Er moet dringend iets gebeuren aan hun spoed; Google het maar eens, het is zeker niet het eerste geval die ernstige gevolgen heeft.

Ik wens Matti echt oprecht veel beterschap. Hopelijk komt alles goed.

Populaire posts van deze blog

16 februari 2016 staat voor altijd in mijn geheugen gegrift...

Post-Corona?

Een nieuwe wind...