22 juli 2016 - Een verrassing van formaat!!!

22 juli, een vrijdag als elke andere... Of toch niet? Margot was "op reis" naar de Ardennen. Ik heb daar familie wonen en ze mocht er een weekje gaan logeren. Met Mattitje gaan we bijna overal naartoe dus: geen enkele reden om thuis te blijven op deze prachtige zomeravond. Daarom besloten we om naar de smulmarkt in Leke te gaan, samen met Matti zijn meter en Arn zijn neef. 

Mettie Marijke is zwanger, uitgerekend voor september. We hebben elkaar precies 7 jaar geleden leren kennen, na de geboorte van hun eerst dochtertje, Maité. Ik was toen zwanger van Margot en onze zwangerschappen waren een eerste gezamelijke "interesse". We waren - uit beleefdheid - op babybezoek gegaan bij hen thuis, een klein en knus appartementje in Diksmuide. Wat een kort bezoekje had kúnnen zijn, liep behoorlijk uit en we zijn in de late uurtjes terug naar huis gegaan. 't Was voor herhaling vatbaar, vonden we alle vier! Zo gezegd, zo gedaan, en binnen de kortste keren volgden er heel veel bezoekjes aan elkaar. Onze meisjes groeiden op als 2 nichtjes die mekaar erg graag zagen en we kregen steeds meer contact! In 2013 trouwden Marijke en Joeri en vroeg ze mij als getuige! Met veel plezier nam ik die taak op mij!!! De hele aanloop naar hun huwelijksdag en -feest was een top-periode met veel gezellige avondjes samen! In de loop der jaren zijn we steeds meer naar elkaar gegroeid en we mogen gerust stellen dat we niet alleen familie zijn van elkaar, maar vrienden voor het leven... Niet, Marijke? - En nu zit ze te lachen naar haar scherm en van ja te knikken :-D (hoop ik, hihi!!!)

Nadat we een paar uurtjes de kilte van het vallen van de avond hadden getrotseerd, zijn de mama's met de kindjes naar huis afgezakt. Een poosje later, kwamen ook de mannen eraan. We besloten een glaasje cava te drinken (ja 1tje, want das Marijke haar verplichte limiet voor 't ogenblik) en terwijl ik in de zetel bleef zitten, de mannen van buiten naar binnen kwamen, hoorde ik wat gebabbel in de keuken, waar Marijke bezig was met de drankjes. Ik gaf er eigenlijk niet echt veel aandacht - ik geloof dat ik gefocust was door iets op Facebook ofzo... Marijke kwam bij de salontafel staan met de 2 glazen in haar handen en wat onderleggertjes. Ik veerde recht om de glazen uit haar handen te nemen, toen ze eventjes terug deinzde met de glazen en me vroeg of ik eerst de onderleggertjes wilde nemen. Ik nam ze meteen uit haar handen en terwijl ik ze neerlegde, las ik de boodschap die ze verborgen... - traantje :-)



Ik was zoooooooooo blij!!!! Natuurlijk was mijn antwoord ja!!!! Ik vloog al snikkend rond haar en joeri's nek en wat bleek? Mijn man was al een paar weken op de hoogte van hun snode plannetje, de sloebers!!! Zalig!!! En vooral omdat ze het niet uit medelijden vroegen of om me op te vrolijken na een periode van inténs verdriet... Ze willen mij omwille van... mij :D Zalig!!!! 

Ik kijk al uit naar de geboorte van mijn nieuwe metekindje!!!

Reacties

Cindyvc zei…
Oooooooh!!!!! 😍😍😍
Tina zei…
Proficiat meter!jij zal dat zeker geweldig doen!
Proficiat met je toekomstige meterschap!!! Het is je gegund!!!

Populaire posts van deze blog

16 februari 2016 staat voor altijd in mijn geheugen gegrift...

Post-Corona?

Een nieuwe wind...